Skip navigation

Waarschuwing: mensen die van blije, plastic muziek houden kunnen dit bericht beter skippen. Na tien jaar is het zover. Het nieuwe album van Creatures of the occult is een feit. Gratis.

Drokz: ‘Het album is volledig door mij geproduceerd en zonder de medewerking van de oude leden Cynomoth, MO.D. en B-2, wat een extra druk met zich meebracht. Het is gevuld met de oldschool/doomcore sound en kan voor de nieuwe generatie misschien wat gedateerd klinken. In het eerste gedeelte niet te veel overstuurde kicks & geen geglitch e.d. Ik moet ook even kwijt dat het voornamelijk gemaakt is met hardware synths en drumcomputers.

Het is mijn interpretatie van een horrorfilm in audio. Veel reversed vocals, zagende synths en donkere atmosferen. Het begint met een tempo van 175 bpm tot de hersenbrekende speedcore, mensen die bekend zijn met ouder werk van mij weten hoe het werkt. Het is gemaakt in een bepaalde flow, die ik niet zomaar op commando kan oproepen. Dagen voor vrij genomen, bang dat ik die bepaalde flow kwijt zou raken. Datzelfde gevoel hebben toen ik jaren geleden bezig was met die (nu oldschool) terrorstijl. Veel geluisterd naar o.a. The Mover, Stickhead, Nordcore, Skullblower.”

Hij is te downloaden op www.coffeecore.de

Leave a Reply

